Algemene Voorwaarden

Artikel 1 – Definities

                In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Studio Koffieboon, gevestigd te Wormerveer, KvK-nummer 84949791, wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als verkoper;
  2. Klant: De wederpartij van Verkoper wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als Klant. Dit kan een consument of een partij handelend voor beroep of bedrijf, die met Studio Koffieboon een overeenkomst aangaat;
  3. Bedenktijd: de in artikel 9.1 van de Voorwaarden bedoelde termijn;
  4. Overeenkomst: iedere door Klant geaccepteerde of uitgevoerde van Studio Koffieboon afkomstige offerte, iedere bestelling die Klant bij Studio Koffieboon plaatst, of iedere andere Overeenkomst die Klant aan Studio Koffieboon bindt;
  5. Persoonsgegevens: alle persoonsgegevens in de zin van EU Verordening 2016/679 (Algemene Verordening Gegevensbescherming) die betrekking hebben op Klant, met inbegrip van betalingsgegevens;
  6. Website: De website van verkoper, te raadplegen via studiokoffieboon.nl via welke Studio Koffieboon haar diensten en/of producten op afstand aanbiedt aan Klant.
  7. Voorwaarden: Algemene voorwaarden: deze algemene voorwaarden in kwestie.

 

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Naam ondernemer Studio Koffieboon;

Riouwstraat 7, 1521SB Wormerveer;

Tel: 06-23273447 ;

E-mailadres: info@studiokoffieboon.nl;

KvK-nummer 84949791 ;

BTW-identificatienummer NL004039236B27;

 

Artikel 3 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of goederen namens verkoper of tussen partijen.
  2. Afwijken van deze algemene voorwaarden kan alleen als dat uitdrukkelijk én schriftelijk door partijen is overeengekomen.

 

Artikel 4 – Betaling en prijs

  1. De vermelde prijzen voor de aangeboden producten en diensten zijn in euro’s, inclusief BTW en exclusief handeling- en verzendkosten en eventuele andere belastingen of heffingen, tenzij anders vermeld of schriftelijk overeengekomen.
  2. Betaling dient te geschieden via (één van) de betaalwijze(n) zoals aangegeven tijdens het bestelproces. Verkoper is vrij in de keuze van het aanbieden van betaalwijzen en kan deze tussentijds wijzigen.
  3. Aan een bestelling kunnen nadere (betaling- of bestel)voorwaarden worden gesteld.
  4. Betaalt koper niet op tijd, dan is hij in gebreke. Blijft koper in gebreke, dan is verkoper gerechtigd de verplichtingen op te schorten totdat koper aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
  5. Blijft koper in gebreke, dan zal verkoper tot invordering overgaan. De kosten met betrekking tot die invordering komen voor rekening van de koper. Deze incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
  6. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de koper zijn de vorderingen van verkoper op de koper onmiddellijk opeisbaar.
  7. Weigert koper zijn medewerking aan de uitvoering van de opdracht door verkoper, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan verkoper te betalen.
  8. Verkoper behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om de prijzen te wijzigen, in het bijzonder wanneer dit op grond van (wettelijke) voorschriften noodzakelijk is.
  9. De inhoud van de webwinkel is met de grootste zorgvuldigheid samengesteld. Verkoper kan echter niet garanderen dat alle informatie in de webwinkel te allen tijde juist en volledig is. Alle prijzen en overige informatie in de webwinkel en in andere van verkoper afkomstige materialen zijn dan ook onder voorbehoud van kennelijke programmeer- en typefouten.

 

Artikel 5 –  Overeenkomst

  1. Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat koper het aanbod en de daarbij behorende gestelde voorwaarden aanvaard.
  2. Verkoper zal de totstandkoming van de overeenkomst en de inhoud daarvan uiterlijk binnen 10 werkdagen na de totstandkoming schriftelijk aan koper bevestigen, waarbij de administratie van verkoper bepalend is.
  3. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering van de opdracht noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.
  4. Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. Verkoper stelt koper hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte.
  5. Indien de wijziging van of aanvulling op de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties heeft, licht verkoper koper hierover vooraf schriftelijk in.
  6. Indien partijen een vaste prijs zijn overeengekomen, geeft verkoper daarbij aan in hoeverre de wijziging of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van deze prijs tot gevolg heeft.
  7. In afwijking van het bepaalde in lid 3 van dit artikel kan verkoper geen meerkosten in rekening brengen indien de wijziging of aanvulling het gevolg is van omstandigheden die aan hem kunnen worden toegerekend.

 

Artikel 6 –  Levering

  1. Afhankelijk van de door koper gekozen manier van levering, bedraagt de levertermijn in beginsel circa 1 tot 5 werkdagen en maximaal 30 dagen.
  2. Door verkoper opgegeven levertijden zijn indicatief en geven koper bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk én schriftelijk anders zijn overeengekomen.
  3. Levering geschiedt ‘af magazijn’. Dit houdt in dat alle kosten voor koper zijn.
  4. Koper is verplicht de zaken af te nemen op het moment dat verkoper deze bij hem aflevert of doet afleveren, dan wel op het moment waarop deze zaken hem volgens de overeenkomst ter beschikking worden gesteld.
  5. Indien koper afname weigert of nalatig is in het verstrekken van informatie of instructies die noodzakelijk zijn voor de levering, is verkoper gerechtigd de zaak voor rekening en risico van koper op te slaan.
  6. Indien de zaken worden bezorgd, is verkoper gerechtigd bezorgkosten in rekening te brengen. Deze kosten maakt verkoper vooraf kenbaar bij koper.
  7. Indien verkoper gegevens van koper nodig heeft voor de uitvoering van de overeenkomst, vangt de levertijd aan nadat koper deze gegevens aan verkoper ter beschikking heeft gesteld.
  8. Een door verkoper opgegeven termijn voor levering is indicatief. Dit is nooit een fatale termijn. Bij overschrijding van de termijn moet koper verkoper schriftelijk in gebreke stellen.
  9. Verkoper is gerechtigd de zaken in gedeelten te leveren, tenzij partijen dit anders schriftelijk zijn overeengekomen of aan deellevering geen zelfstandige waarde toekomt. Verkoper is bij levering in delen gerechtigd deze delen afzonderlijk te factureren.
  10. Zodra het gekochte door de koper in ontvangst is genomen, gaat het risico over van verkoper naar koper.
  11. Koffiebonen zijn een natuurlijk product waarin altijd variatie kan optreden. Het branden is een ambachtelijk proces, waardoor ook variatie kan optreden in het uiteindelijke product. Studio Koffieboon doet zijn uiterste best een zo consistent mogelijk product te leveren, maar kan hier geen garanties op verlenen.

 

Artikel 7 –  Eigendomsvoorbehoud en retentierecht

  1. De bij verkoper aanwezige zaken en geleverde zaken en onderdelen blijven eigendom van verkoper totdat koper de gehele afgesproken prijs heeft betaald. Tot die tijd kan verkoper zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
  2. Indien de overeengekomen vooruit te betalen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft verkoper het recht om de werkzaamheden op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan. Er is dan sprake van schuldeisersverzuim. Een verlate levering kan in dat geval niet aan verkoper worden tegengeworpen.
  3. Indien zaken nog niet zijn geleverd, maar de overeengekomen vooruitbetaling of prijs niet conform afspraak is voldaan, heeft verkoper het recht van retentie. De zaak wordt dan niet geleverd totdat koper volledig en conform afspraak heeft betaald.

 

Artikel 8 – Herroepingsrecht en retourneren

  1. Dit artikel is slechts van toepassing indien koper een natuurlijk persoon is die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf. Een zakelijke koper komt derhalve geen herroepingsrecht toe.
  2. Het uitgangspunt is dat bij de aankoop van producten op afstand, de Klant, indien Klant handelt als consument, een wettelijk herroepingsrecht toekomt. Het betekent dat Klant gerechtigd is om een Overeenkomst zonder opgaaf van redenen gedurende 14 dagen te ontbinden (“Bedenktijd”). Hiervoor gelden belangrijke uitzonderingen.
  3. In afwijking van artikel 9.1, is wettelijk bepaald dat Klant geen herroepingsrecht toekomt bij:
    • de koop van producten die snel kunnen bederven of verouderen (zoals vers gebrande koffiebonen); en
    • duidelijk volgens de specificaties van Klant vervaardigde producten die niet zijn geprefabriceerd en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van Klant.
  4. Als het herroepingsrecht van toepassing is, gaat de Bedenktijd bij een Overeenkomst in op dag na ontvangst van het product door of namens Klant.
  5. Tijdens de Bedenktijd dient Klant zorgvuldig om te gaan met ontvangen producten en bijbehorende verpakkingen. Klant zal producten slechts mogen uitpakken voor zover dat nodig is om te beoordelen of hij een product wenst te behouden. In het geval van koffiebonen mag de klant een kleine hoeveelheid te proberen (maximaal 50 gram) voor de beoordeling.
  6. Indien Klant van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal Klant het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele staat en verpakking, binnen 7 dagen na het verlopen van de Bedenktijd aan Studio Koffieboon retourneren conform de door Studio Koffieboon gegeven instructies.
  7. Een product waarvoor het herroepingsrecht geldt kan worden geretourneerd aan het volgende adres: Studio Koffieboon, Riouwstraat 7, 1521SB Wormerveer.
  8. Het uitoefenen van het herroepingsrecht is voor Klant kosteloos, maar de kosten van retournering komen volledig voor rekening van Klant, tenzij Studio Koffieboon Klant uitdrukkelijk heeft aangeboden de retourkosten voor haar rekening te nemen, middels het verstrekken van een verzendlabel.
  9. Indien de geretourneerde producten onvolledig of beschadigd zijn, houdt Studio Koffieboon het recht om de schade in mindering te brengen op het retourbedrag.
  10. Indien Klant producten, die onder een Overeenkomst vallen die wordt herroepen tijdens de Bedenktijd, reeds heeft betaald, zal Studio Koffieboon betaling binnen 30 dagen nadat de producten retour zijn ontvangen, aan Klant terugbetalen.

 

Artikel 9 – Onderzoek, klachtplicht en garantie

  1. Koper is gehouden het geleverde op het moment van (af)levering, maar in ieder geval binnen zo kort mogelijke termijn te (doen) onderzoeken. Daarbij behoort koper te onderzoeken of kwaliteit en kwantiteit van het geleverde overeenstemmen met hetgeen partijen zijn overeengekomen, althans dat kwaliteit en kwantiteit voldoen aan de eisen die daaraan in het normale (handels)verkeer gelden.
  2. Klachten met betrekking tot beschadigingen, tekorten of verlies van geleverde goederen moet binnen 8 dagen na de dag van aflevering van de goederen door koper schriftelijk bij verkoper worden gemeld. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat verkoper in staat is hierop adequaat te reageren.
  3. Klachten ontslaan de koper niet van zijn verplichting tijdig te betalen.
  4. Klachten met betrekking tot een bepaald product hebben geen invloed op andere producten dan wel onderdelen behorende bij diezelfde overeenkomst.
  5. Bij gegrondverklaring van de klacht binnen de gestelde termijn heeft verkoper het recht om óf te herstellen, óf opnieuw te leveren, óf om van levering af te zien en koper een creditnota te sturen voor dat deel van de koopprijs.
  6. Geringe en/of in de branche gebruikelijke afwijkingen en verschil in kwaliteit, aantal, maat of afwerking kunnen niet aan verkoper worden tegengeworpen.
  7. Na het verwerken van de goederen bij koper wordt geen reclamatie meer geaccepteerd.
  8. Indien in de overeenkomst garanties zijn opgenomen, geldt het hiernavolgende. Verkoper garandeert dat het verkochte aan de overeenkomst beantwoordt, dat het zonder gebreken zal functioneren en dat het geschikt is voor het gebruik dat koper voornemens is ervan te maken. Deze garantie geldt voor een periode van 30 dagen na ontvangst van het verkochte door koper.
  9. Indien er sprake is van (fabrieks)garantie, dan geldt dat deze garantie komt te vervallen indien een gebrek ‘is ontstaan als gevolg van’ of ‘voortvloeit uit’ onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik door koper en/of derden. Onder meer te denken aan gebruik na de houdbaarheidsdatum, onjuiste opslag (bewaar koffie, thee en chocolade altijd op een donkere plaats bij kamertemperatuur!), onjuiste transporttechnieken, bewerking, verwerking of onderhoud van het product door koper en/of derden en andere omstandigheden waar verkoper geen invloed op uit kan oefenen.
  10. Indien de door verkoper verstrekte garantie betrekking heeft op een door een derde geproduceerde zaak is de garantie beperkt tot de garantie die door die producent wordt verstrekt.

 

Artikel 10 – Overmacht

  1. Kan verkoper niet, niet tijdig of niet behoorlijk aan zijn verplichtingen uit de overeenkomst voldoen door overmacht, dan is hij niet aansprakelijk voor door koper geleden schade.
  2. Onder overmacht verstaan partijen in ieder geval iedere omstandigheid waarmee verkoper ten tijde van het aangaan van de overeenkomst geen rekening kon houden en ten gevolge waarvan de normale uitvoering van de overeenkomst redelijkerwijs niet door koper kan worden verlangd zoals bijvoorbeeld ziekte, oorlog of oorlogsgevaar, burgeroorlog en oproer, molest, sabotage, terrorisme, energiestoring, overstroming, aardbeving, brand, gewijzigde overheidsmaatregelen, transportmoeilijkheden, gebrek aan benodigde grondstoffen en andere storingen in het bedrijf van verkoper.
  3. Voorts verstaan partijen onder overmacht de omstandigheid dat toeleveringsbedrijven waarvan verkoper afhankelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst, niet aan de contractuele verplichtingen jegens verkoper voldoen, tenzij zulks aan verkoper te verwijten is.
  4. Indien zich een situatie als hiervoor bedoeld voordoet als gevolg waarvan verkoper niet aan zijn verplichtingen jegens koper kan voldoen, dan worden die verplichtingen opgeschort zolang verkoper niet aan zijn verplichtingen kan voldoen. Indien de in de vorige zin bedoelde situatie 30 kalenderdagen heeft geduurd, hebben partijen het recht de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk te ontbinden.
  5. Ingeval de overmacht langer dan drie maanden voortduurt, heeft koper het recht de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden. Ontbinding kan alleen via een aangetekende brief.

 

Artikel 11 – Aansprakelijkheid

  1. Iedere aansprakelijkheid voor schade, voortvloeiende uit of verband houdende met de uitvoering van een overeenkomst, is steeds beperkt tot vergoeding van maximaal het bedrag van de voor die overeenkomst bedongen prijs indien en voor zover verkoper daarvoor verzekerd is.
  2. Aansprakelijkheid van verkoper jegens koper voor indirecte schade, daaronder in ieder geval – maar uitdrukkelijk niet uitsluitend – begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, verlies van gegevens en schade door bedrijfsstagnatie, is uitgesloten.
  3. Niet uitgesloten is de aansprakelijkheid van verkoper voor schade die het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van verkoper of zijn leidinggevende ondergeschikten

 

Artikel 12 – Privacy

  1. Voor het kunnen voorbereiden, uitvoeren en afhandelen van een Overeenkomst, alsmede vanwege andere doeleinden, zoals (direct) marketing, verwerken wij Persoonsgegevens van de Klant. Studio Koffieboon hanteert een online privacybeleid waarin informatie wordt verstrekt over de verwerking van Persoonsgegevens en de rechten die een Klant daarbij heeft.

 

Artikel 13 – Toepasselijk recht

  1. Op deze overeenkomst tussen verkoper en koper is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen die voortvloeien uit deze overeenkomst worden exclusief voorgelegd aan de bevoegde Nederlandse rechter in de provincie waar verkoper gevestigd is.
  2. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag is uitgesloten.
  3. Wanneer in een gerechtelijke procedure één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden als onredelijk bezwarend worden aangemerkt, dan blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht.

 

 

Mochten er vragen en/of opmerkingen zijn na het lezen van deze algemene voorwaarden, neem dan gerust contact met ons op.